نمایندگان کشورمان در ششمین روز از بازی های کشورهای اسلامی در رشته های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های کشورهای از روز دوشنبه، 18 اردیبهشت با برگزاری مسابقات فوتبال آغاز شد که در چهارمین روز از بازی ها، نمایندگان ایران در هشت رشته با حریفان خود به رقابت می پردازند.

برنامه ورزشکاران ایران در روز چهار شنبه 27 اردیبهشت ماه به شرح زیر است ( ساعت اعلام شده به وقت محلی است ):

تیراندازی:

در ماده میکس تیم 10متر تپانچه ساعت 9:30 ملی پوشان کشورمان به مصاف حریفان خود می روند.

تکواندو:

سودابه پورصادقی در وزن 49- كیلوگرم ، پریسا جوادی  تكواندوكار وزن 67- كیلوگرم و اكرم خدابنده 73+ كیلوگرم و سیدحسین احسانی در وزن 68- كیلوگرم، علیرضا درویش‌پورنماینده  وزن 80- كیلوگرم و حسین ‌قربانزاده در وزن 87+ كیلوگرم  ملی پوشان کشورمان هستند که از ساعت 10 تا 19:30 به مصاف رقبایشان می‌روند.

نتایج:

انصراف حریف نخست درویش پور در دومین روز رقابت های تکواندو

مبارزه هوگوپوشان کشورمان در دومین روز رقابت های تکواندو در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در ٦وزن زن و مرد در اسپرت هال باکو در حالی آغاز شد که علیرضا درویش‌پور نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم در نخستین دیدار باید برابر "ماریو فریر"از موزامبیک به روی شیاپچانگ می رفت اما حریفش انصراف داد.

براین اساس درویش پور در مبارزه دوم به مصاف برنده دیدار عمان و اردن می‌رود که در صورت پیروزی مدال برنز وی قطعی می شود.

حذف بانوی تکواندوکار ایران درباکو

پریسا جوادی تکواندوکار وزن ۶۷- کیلوگرم کشورمان دانده مدال برنز قهرمانی جهان و قهرمانی آسی نوجوانان امروز در نخستین مبارزه برابر "فریدا عزیزوا» از روی شیاپچانگ رفت.

وی راند نخست را بدون امتیاز پایان داد در در راند دوم مبازه یک بر دو و در راند سوم ٣ بر٨ از حریف کشور میزبان عقب افتاد که در نهایت با مجموع با امتیاز٤بر ١٠از دور رقابت ها حذف شد.

هوگوپوشی که در کارنامه او برنز قهرمانی جهان،‌ طلا، نقره و برنز قهرمانی اروپا، 3 مدال برنز گرندپری و یک مدال طلای قهرمانی نوجوانان جهان به چشم می‌خورد.

سودابه پورصادقی و اکرم خدابنده نیز تا دقایقی دیگر به مصاف حریفان خود می روند.

دوومیدانی:

در مواد پرش ارتفاع زنان، دوی 100متر زنان،پرش طول مردان و در بخش جانبازان و معلولین در مواد پرتاب دیسک، کلاس های F56 و نمایندگان کشورمان F57 از ساعت 9:30 تا 20 با حریفان خود روبرو می شوند.

نتایج:

انصراف تفتیان و فصیحی از رقابت در دوی ۲۰۰ متر/دو دونده کشورمان در رقابت‌های دوی ۲۰۰ متر مردان و بانوان شرکت نخواهند کرد.

مرحله مقدماتی رقابت‌های دوی ۲۰۰ متر در دو بخش مردان و بانوان از صبح امروز در ورزشگاه المپیک باکو آغاز شده است.

در این رقابت قرار بود حسن تفتیان و فرزانه فصیحی حضور داشته باشند که انصراف دادند.

تفتیان روز گذشته در فینال دوی ۱۰۰ متر مصدوم شد. همچنین مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی خبر انصراف فصیحی را تایید کرد.

پرتابگران دیسک معلول پنجم و ششم شدند

رقابت های پرتاب دیسک کلاس F.57 معلولان بازی های کشورهای اسلامی بازحضور پرتابگرانی از کشورهای ایران (دو نماینده)، سنگال، هند، فلسطین، ترکیه، افغانستان، مصر، قطر، اردن و آذربایجان امروز چهارشنبه در ورزشگاه المپیک باکو برگزار شد.

جاوید احسانی شکیب و مهدی مرادی نمایندگان ایران در این بخش از مسابقات بودند که ٦ بار اقدام به پرتاب کردند تا بهترین رکورد ثبت شده آنها برای مشخص شدن جایگاه شان، لحاظ شود.

جاوید احسانی شکیب در پرتاب های اول تا سوم خود به ترتیب رکورد ٤٠.١٦ متر، ٣٣.٢٠ متر و ٣٩.٢١ متر را ثبت کرد اما در پرتاب چهارم دچار خطا شد. وی برای پرتاب چهارم و پنجم خود نیز رکورد ٤٠.٧٠ متر و ٤٠.٧٤ متر را ثبت کرد.

مهدی مرادی دیگر پرتاب گر کشورمان بعد از ثبت رکورد ٣٨.٦٧ متر و ٣٨.٣٣ متر در پرتاب های اول و دوم، موفق شد در پرتاب های سوم و چهارم خود هم به ترتیب رکوردهای ٣٨.٨٣ متر و ٣٦.٧٢ متر را به ثبت برساند اما پرتاب های پنجم و ششم وی خطا شد.

بدین ترتیب پرتاب ششم جاوید با رکورد ٤٠.٧٤ متر و رکورد سوم مرادی با رکورد ٣٨.٨٣ متر به عنوان ملاک عمل قرار گرفت.

بر این اساس و با توجه به ابن رکوردها، جاوید احسانی شکیب و مهدی مرادی در رده های پنجم و ششم قرار گرفته و از کسب مدال بازماندند.

در این بخش از رقابت ها نمایندگان آذربایجان، اردن و مصر اول تا سوم شدند.

تنیس:

در بخش انفرادی مردان و زنان از ساعت 10 تا 19 برگزار می شود.

نتایج:

غزل پاک باطن با شکست حریفاز از کشور مالدیو به دور بعد مسابقات تنییس بازیهای کشورهای اسلامی راه یافت.

کشتی فرنگی:

مراحل مقدماتی، شانس مجدد و یک چهارم نهایی در اوزان 59،71 و 80 و 98کیلوگرم و مرحله نیمه نهایی و فینال آن از ساعت 10:30 تا 18:30 برگزار و ملی پوشان کشورمان با حریفان خود به رقابت می پردازند.

نتایج:

گرایی قهرمان جهان را به زانو در آورد و فینالیست شد 

قادریان به فینال رسید/شکست نوربخش و حذف علیاری

شنا:

مواد 50 متر پروانه  و 4در10متر مختلط ، فینال 10متر آزاد از ساعت 10:30 تا 17:30 برگزار می شود.

بوکس:

امید احمدی صفا در وزن 49 کیلوگرم از ساعت 12 به مصاف حریفان خود می رود.

نتایج:

پایان کار بوکس ایران با برنز احمدی صفا

وزنه برداری:

محمدرضا براری و رضا آقازاده در دسته 105 کیلوگرم ساعت 14:30 و در دسته 105+ کیلوگرم رامین ربیعی و همایون تیموری ساعت 16:30 به وقت تهران به روی تخته می روند.

واترپلو:

تیم ملی کشورمان از ساعت 16:30 به مصاف تیم ملی ترکیه می رود.
/2759/